سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
تدبر در قرآن
آیه قرآن
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 779067
  • بازدید امروز: 134
  • بازدید دیروز: 50
  • تعداد کل پست ها: 278
درباره
سیدمحمدحسن صالح[90]

منم مثل خیلی ها توی این عالم نفس می کشم . فقط دلم میخواد که زمین وزمان رو آلوده نکنم!

جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی



ابر برچسب ها
دین[46] ، شهرضا[35] ، سیاسی[27] ، انقلاب[20] ، خاطره[18] ، سفرنامه هند[15] ، امام حسین[12] ، حجاب[10] ، پست مدرنیسم[10] ، سفرنامه عمره[9] ، رسانه[7] ، قم[7] ، انتخابات[7] ، امام زمان[7] ، اخلاق[5] ، امام رضا[5] ، غدیر علی ممیز[5] ، شادی[4] ، اجتماعی[4] ، پیامبر اکرم[4] ، حضرت معصومه[4] ، حضرت زهرا[3] ، دعا[3] ، انتخابات[3] ، امام خامنه ای[3] ، صبر[3] ، علم[3] ، عبادت[2] ، ماهواره[2] ، مرگ[2] ، مقاله[2] ، نوروز[2] ، سینما[2] ، سفرنامه هندوستان[2] ، زن[2] ، امام حسن عسکری[2] ، ازدواج[2] ، امام جواد[2] ، دوستی[2] ، خانواده[2] ، فلسطین[2] ، کتاب شناسی[2] ، کودک[2] ، شهادت[2] ، حضرت زینب[1] ، حکمت الهی[1] ، حوزه[1] ، بدعت[1] ، ترافیک[1] ، تهاجم فرهنگی[1] ، جنگ نرم[1] ، چهارشنبه سوری[1] ، امام حسن[1] ، اسرائیل[1] ، احترام به والدین[1] ، اخلاق[1] ، اربعین[1] ، آزادی[1] ، امام خمینی[1] ، امام سجاد[1] ، امام صادق[1] ، امام عسکری[1] ، امام علی[1] ، سفر نامه عمره[1] ، سفرنامه بوشهر[1] ، رضاخان[1] ، سفرنامه کردستان[1] ، شب قدر[1] ، شهید بهشتی[1] ، شهید مطهری[1] ، شیطان[1] ، هندوئیسم[1] ، ولایت فقیه[1] ، وهابیت[1] ، کتاب جدید[1] ، مسیحیت[1] ، معرفی کتاب[1] ، مفاتیح الجنان[1] ، عوض حیدرپور[1] ، عید غدیر[1] ، کودک[1] ، ماه رمضان[1] ، ماه شعبان[1] ،

در طی تقریبا دو سالی که از رحلت مرحوم پدربزرگم حاج آقا ممیز گذشته است دوستان زیادی چه در قم وچه در شهرضا اصرار داشتند عکس هایی را از  آن بزرگوار در وبلاگم بگذارم.در این مدت تنها در سه مورد موفق به این کار شدم.این دفعه تصمیم گرفتم سراغ عکس های قدیمی تر بروم.ابتدا قصد داشتم عکسی از سال 1345 ومراسم افتتاح کتابخانه صاحب الزمان(ع) بگذارم که متاسفانه به دلایل فنی موفق به آپلود آن نشدم.عکس ذیل بیش از  سی سال قبل و در جریان سفر شهید دکتر بهشتی به شهرضا گرفته شده است که تصویر مرحوم ممیز در کنار شهید بهشتی قابل مشاهده است.بعضی از علما و روحانیون شهرضا نیز در عکس حضور دارند.

چه مجالست زیبایی




برچسب ها : شهرضا برچسب ها : غدیر علی ممیز برچسب ها : شهید بهشتی



اصلا لازم نیست جناب اوباما ویا آن کاخ نشین الیزه به خودشان زحمت زیادی بدهند و به زور توی نیروگاه بوشهر و سایت نطنز سرک بکشند تا عِرض خود برده و گاهی زحمت ما را بدارند!فقط کافی است به دوستان خود در تهران وحتی دیگر شهرهای بزرگ ایران یک دوربین ساده بدهند تا بفهمند در ایران براحتی در روز روشن سلاح کشتار جمعی آن هم در خیابان و جلوی  خلق الله دست به دست می شود!

سلاحی که من از آن حرف می زنم اصلا تمایلی به مخفی شدن ندارد و تمام هم وغمش اینست که همه، حتی بازرسان آژانس هم او را تمام قد نگاه کنند و کیف ببرند.این سلاح مخرب را می توان حتی در مرکزی ترین خیابان های قم ومشهد که به عنوان پناهگاه های معنوی ایرانیان معرفی می شود نیز به راحتی یافت.برای زیارت این سلاح ها  شاید در برخی موارد نیاز به عینک های دقیق باشد ولی مطمئن باشید نیازی به ماسک و مجوز سازمان انرژی اتمی و وزارت کشور و این جور حرف ها نیست.محدودیتی هم ندارد . به وفور یافت می شود و در هر سوراخ سمبه ای نوعی کوچک وبزرگی از آن را می توان مشاهده کرد. در خیابان های تهران تابلوی (استعمال دخانیات ممنوع است) را براحتی می توانی پیدا کنی ولی انگار هیچ احد الناسی به این موجودات کشنده توجهی ندارد.

سلاح هائی در قد وقامتی بلند ، رعنا و گاه زیبا، دکوراسیونی از جدیدترین مواد آرایشی،کیمیاگرانی که گاه سنگ پای قزوین را تبدیل به هلوی ناب شمال کرده اند!! هر چه روسری عقب تر کشنده تر وخطرناک تر، حداقلش اینست که کمتر از بمب های خوشه ای نیستند.صورتش دلی را می برد و گفت وشنودش حیائی را سرمی برد و مثله می کند.مانکن های ایرانی رکورد دار تراکم مواد شیمیایی در چند سانتیمتر صورتشان هستند.مخلوطی از رنگ های جور واجور که تشخیص حقیقت وخلق وخوی واقعی افراد را بسیار سخت می کند.نمی دانید رانندگی در کلان شهرهای ایران چقدر هنرمندی می خواهد.یک چشمت باید به خیابان وسواره رو باشد و یک چشم هم دائم پیاده رو را رصد می کند تا از این سلاح ها بی بهره نباشد.

سلاح های کشتار جمعی در خیابان های ایران سالهاست قربانی می گیرد .هر بار به نحوی و گونه ای.این سلاح ها به خانه ها کاری ندارند بلکه خانواده ها را هدف قرار می دهند .با کوتاهی لباسشان عمرها را کوتاه می کنند.امید به دلبران خانه دار را قطع می کنند،بی انصافی ها را متورم  و فربه می کنند  و صد البته شرم وحیا را مستاجر کتاب ها کرده و اخلاق صادق را غریبانه به ربذه تبعید می نمایند.

آقای بانکی مون،پرزندنت اوباما و آقای سارکوزی... کجا را می گردید؟ سلاح های کشتار جمعی  را به راحتی می توانید در خیابان های ایران و با کمترین زحمت پیدا کنید!!!

عکس وتصویر این سلاح ها هم در اینترنت پر است!  زحمتش با خودتان




برچسب ها : حجاب



1- از اول قرار بر این بود که ما امت واحده باشیم.کلان نگر باشیم .فراتر از قدم هامان نگاهی به آن طرف تر هم داشته باشیم.مسجد قصه ما جزئی از خانه ماست.قدس تکه جدایی ناپذیر هویت ماست.نقشه ساختمانی است که به مرور زمان اشغالگران نگذاشته اند آن را بسازیم .من نشنیده ام  کسی بگوید : چراغی که به خانه رواست به همان خانه روا نیست! تناقض و پارادوکس از این بالاتر؟!

2- حتی اگر فلسطین نه چندان آزاد را بخاطر سنی بودن و یا هر دلیل دیگر جزئی از خانه خودمان ندانیم خدا وکیلی به این سوال من پاسخ بدهید که اگر چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام باشد پس مصداق ایثار را در کدام کوی عالم پیدا کنیم؟ تا آنجا که من می دانم در خانه تا خرخره خوردن و سیر شدن وسپس ته مانده غذا را به مستحق دادن چندان هنری محسوب نمی شود.

3-اصلا می خواهم حمله انتحاری کنم وبگویم چراغی که به خانه رواست گاه به مسجد رواتر و واجب تر است.آن هم چه مسجدی! فرودگاه معراج پیامبر اسلام(ص)، سرزمینی که نفس موسی وعیسی را سالها به خود دیده است. ایستگاه اولیه و قبله نخستین نماز وعبادت امت رسول الله و صد البته خار چشم ابلیسیان در طول تاریخ

4-خیابانی را فرض کنید که وسایل نقلیه در آن دچار ترافیک شدید شده اند .بوق پشت بوق..حق هم دارند.آخه این خیابان ها همان به اصطلاح شارع های هفتاد سال گذشته اند. گاهی حتی یک متر هم پیشرفت نداشته اند.حال در این میان آیا سهل انگاری ویا ناتوانی شهرداری در ساختن راهی وسیع تر دلیل می شود که پلیس متخلفین را جریمه نکند؟!!!

ریزه کاری حکومت اسلامی در این است که جوانب مختلف را باهم می نگرد.نگاهی به درون و در عین حال عدم غفلت از حوادث و زد وخورد بیرون.لزومی ندارد همیشه این دو ساحت را با هم مخلوط کرده و آش شله قلم کار برای بد خواهان تدارک ببینیم.

5-عقل وخرد اقتضاء می کند که پشت جبهه تا می تواند به خط مقدم کمک رسانی کند .دیده بان های صهیونیست سالهاست برای کودکانشان خواب نیل تا فرات را تعریف می کنند.قبر کوروش وآب های آزاد خلیچ پارس بد جوری چشمشان را گرفته.امروز خط مقدم غزه است.مرز لبنان است.جولان است وسینا.پس گاه بخاطر خودمان هم که شده باید به فکر روشنایی مسجد باشیم!

6-به وطن پرستان بر نخورد. درست است که حب الوطن من الایمان ولی این وطن نه محدود به مرز های دستپخت انگلیس بلکه به قول ملای رومی در هفت قرن پیش:

این وطن مصر و حجاز وشام نیست       این وطن جائی است کان را نام نیست




برچسب ها : فلسطین



سربازان خسته وکوفته به نقطه ای تاریک رسیدند.نه از مهتاب بالای سر خبری بود ونه چراغی بود که کسی به آن دلخوش  کند.سیاهی محض بود وتنها صدای فرمانده سکوت را می شکست که به سربازان می گفت تا می توانند از سنگریزه های زیر پایشان در کوله بارشان بریزند.نق نق ها شروع شد که برو جمع کن بابا! ما از بس تشنه وگشنه ایم پیچ ومهره مان باز شده ،مغزمان هنگ کرده و جناب ! تازه دستور حمالی هم میدهد.مشاجره بالا گرفت.اکثریت سربازان با لجاجت تمام حرف مافوقشان را در همان تاریکی دفن کردند.عده ای کم وبیش برای خالی نبودن عریضه تنها به عدد انگشتان دست سنگریزه جمع کردند و تعداد بسیار کمتری هم سری تکان داده  وبا لبخند وگاه تعجب کوله بارشان را پر کردند.

زمان سپری شد.خورشید حکومتش آغاز شد.همین که لطف خورشید به زمین رسید سربازان متوجه نکته ای عجیب شدند.تازه شصتشان خبر دار شد که سنگریزه های دیشب در حقیقت قطعاتی از طلا بوده اند که بخاطر تاریکی محض با سنگریزه اشتباه شده بود.بدون استثناء همه حسرت خوردند.جماعت نق نقو دو دستی زدند توی سرشان و به زبان بی زبانی گفتند:خاک بر سرمان که بدبخت شدیم .چه کنیم ؟ نه می شود به فرمانده گیر داد نه به همراهان .دیواری کوتاه تر از خودمان نیست و این بار محکم تر زدند توی سرشان... حتی آنها هم که دست پر آمدند حسرت می خورند که ای کاش به جای دو دست چهار دست داشتیم و....

کلمات بالا ترجمانی است از حکایت ما انسانها وماه غفران وبخشش و رحمت .قبل از ورود به ماه رمضان پیامبر خاتم در خطبه شعبانیه هشدارمان  داد و فرمود محروم کسی است که از غفران الهی در این ماه محروم شود. واینک ما در میانه شب های قدریم .تا می توانیم باید جمع کنیم تا در آفتاب ظهور مهدی فاطمه  و نمایان شدن حقیقت استغفار و راز ونیاز لااقل کمتر حسرت بخوریم و..

انگار یادمان رفته که یوم الحسره در پیش است.هر که غیر معصوم است حسرت می خوردحتی سلمان ها و ابوذر ها ومقداد ها




برچسب ها : شب قدر



می گویند یه بنده خدایی لباسی رو پوشید . قرار شد بین خورشید و باد مسابقه بگذارند تا ببینند کدوم می تونه اون آدم رو عریان کنه.اول نوبت باد بود.با تمام قوا شروع به وزیدن کرد اما نه تنها نتیجه نگرفت،بلکه برعکس او آدم سفت به لباسش چسبید.نوبت خورشید که شد زرنگی کرد.آنقدر آفتابش رو زیاد وسوزنده کرد که اون آدم خودش خود بخود لباسهای زیباش رو در آورد وعریان شد.

خورشید در داستان بالا نماد جنگ نرم وبی سروصدایی است که شما را با میل خودتان و به دست خودتان و بدون هیچ گونه زور واجبار ظاهری از فرهنگ والایتان جدا وحتی گاه متنفر می کند.بدون اغراق یکی از کسانی که در جهان رسانه ای امروز این نقش را بازی می کند(مرداک یهودی )است که با تاسیس شبکه های تلویزیونی مثل (فارسی وان) ،(من وتو) وجدیدا هم (زمزمه)برای ذوب کردن تدریجی غیرت وتعصب واخلاق خانوادگی ایرانیان فکرهای طول ودرازی دارد.

عجیب آنکه این شبکه های رسانه ای گاه کار خود را آنقدر دقیق انجام می دهند که  بینندگان تیزبین هم به سختی می توانند نیت های پشت پرده برنامه سازان آن را بازخوانی کنند.در خبر ها آمده بود که شبکه (فارسی وان) در جدیدترین اقدام خود برای تاثیر گزاری بر مخاطبان مسلمان و مذهبی خود و در احترامی بس مکارانه،با آغاز ماه مبارک رمضان اقدام به پخش برنامه ای با عنوان (رمضان کلید گنج نهان) کرده است.در وقت نماز اذان می گذارد وحتی دعای ربنا را با ترجمه اش پخش می کند!!!

واقعیت امر اینست این شبکه ها نمی خواهند ویا نمی توانند صورت نماز و روزه را پاک کنند بلکه می خواهند (تنهی عن الفحشا والمنکر ) بودن آن را سلاخی کنند.هم اذان و نیایش می گذارند وهم پس وپیشش وچند برابر آن فیلم های منحرف با چاشنی های ضد اخلاقی را به بینندگان عرضه می کنند.یعنی شما می توانید در عین خواندن نماز وگرفتن روزه، روابط آزاد جنسی هم داشته باشید.با دوست دختر و یا پسرتان قرآن بخوانید. اصلا سوره نور را برایش بخوانید!خیرات بدهید.به همسرتان خیانت کنید ودر عین حال برای هوویش سجاده نماز هدیه ببرید!

واینان چه مرموزانه نقاشی می کنند! دستی بلند شده برای دعا  و در آغوش گرفته نامحرمی را برای شهوت.... و چگونه قبول شود روزه ای که قرار است با شراب ناب  و به همراهی دوستانی از جنس مخالف افطار شود!؟




برچسب ها : ماهواره برچسب ها : جنگ نرم


صفحات :
|  1  2  3  >  |